רבעון ראשון של שנת 2025 הסתיים וזו הזדמנות מצוינת לסיכום הדברים.
סיימנו רבעון תנודתי מאוד בכלל שווקי המניות בעולם עם דגש על ארה"ב – נושא המכסים שעלה לכותרות שוב על ידי טראמפ בחודש פברואר 25 שינה את המגמה ומדדי המניות המובילים שם עברו לירידות חדות.
איך כדאי להיות מפוזרים בהשקעות בשנת 2025?
אז בתחילת השנה (02/02/25) ערכתי וובינר ביחד עם שי אלון הקולגה שלי ל"אקספרט פתרונות כלכליים" ואמרתי שם את הדברים הבאים:
אני שמח שמי שעלה לוובינר – הקשיב ויישם – הצליח לא להפסיד כסף ברבעון הראשון! (הרחבה בהמשך הכתבה)
התייחסות לכדאיות הפיזור והמסקנות אחרי 57 דקות:
אז איך סגרו המדדים המובילים בעולם את הרבעון הראשון של 2025?
את הרבעון הראשון של 2025 (עד 31/03/25 ללא זוועת אפריל עדיין) המדדים המובילים בארה"ב סיימו בתשואות השליליות הבאות:| מדד | שינוי ברבעון הראשון של 2025 |
|---|---|
| S&P 500 | %4.6- |
| Nasdaq 100 | %8.25- |
| Dow Jones | 7.67%- |
| מדד | שינוי ברבעון הראשון של 2025 |
|---|---|
| ת"א 35 | +0.97% |
| ת"א 125 | +0.81% |
| מדד הבנקים | +10.00% |
מסלולי השקעה "כללי" – רמת סיכון בינונית בקרן השתלמות\ גילאי 50-60 ב"גמל":
| בית השקעות | מרץ 2025 | רבעון ראשון 2025 | 3 שנים |
|---|---|---|---|
| מור | -0.60% | 1.43% | 19.74% |
| הראל | -0.75% | 0.15% | 13.01% |
| מגדל | -0.85% | 0.25% | 15.09% |
| מיטב | -0.85% | 0.40% | 17.64% |
| הפניקס | -0.92% | 0.37% | 16.40% |
| כלל | -1.05% | 0.34% | 13.63% |
| מנורה מבטחים | -1.08% | 0.01% | 13.50% |
| ילין לפידות | -1.10% | 0.25% | 18.34% |
| אלטשולר שחם | -1.20% | -0.70% | 10.86% |
| אנליסט | -1.27% | 0.85% | 19.84% |
| ממוצע תשואה | -0.95% | 0.34% | 15.81% |
ניתן לראות כי "מור" ו"הראל" להם החשיפה הגבוהה ביותר לשוק המניות בישראל באופן יחסי למתחרות הניבו את התשואה הגבוהה ביותר בכל הרבעון וגם ספגו הירידה הנמוכה ביותר בחודש מארס השלילי. (ללא נתוני אפריל עדיין כמובן).
מסלולי השקעה "מניות" – רמת סיכון גבוהה בהשתלמות ובגמל:
| השתלמות מניות | מרץ 25 | רבעון ראשון 2025 |
|---|---|---|
| מור | -1.58% | 1.54% |
| הראל | -2.40% | -0.90% |
| ילין לפידות | -2.80% | -1.67% |
| מיטב | -2.85% | -1.25% |
| מגדל | -2.90% | -1.45% |
| אלטשולר שחם | -3.00% | -3.10% |
| אנליסט | -3.04% | -1.68% |
| מנורה מבטחים | -3.09% | -1.48% |
| כלל | -3.35% | -1.40% |
| ממוצע "מניות" | -2.78% | -1.27% |
| S&P500 | -0.50% | -2.80% |
במסלולי השקעה ה"מנייתיים" – רמת סיכון גבוהה גם כן ניתן לראות כי "מור" ו"הראל" להם החשיפה הגבוהה ביותר לשוק המניות בישראל באופן יחסי למתחרות הניבו את התשואה הגבוהה ביותר בכל הרבעון.
הגדילה לעשות "מור" שהיא המסלול היחיד ברמת הסיכון הזו שהניבה תשואה חיובית למרות התנודתיות הרבה בארה"ב בשל פיזור נכון וחשיפה גם לאירופה.
כמו כן ראוי להסתכל על מדד SP500 שהפסיד תשואה שקלית של -2.8-% בלבד בשל התחזקותה דולר לעומת השקל (כזכור ראינו בתחילת הכתבה שהמדד ירד ב-4.6%- אבל עליית הדולר ב-2% לערך לעומת השקל ריככה את המכה).
בחודש אפריל חווינו גם כן ירידה חדה ב-SP500 – מעל 4% נכון לכתיבת שורות אלו וגם השקל נחלש לעומת הדולר, כך שחודש אפריל יהיה חודש מאתגר מאוד למחזיק המדד!
לפרטים נוספים ולהתאמה אישית של פתרונות השקעה:



